söndag 29 juli 2012

Semestern är slut .....

I fredags var det sista dagen i Danmark och vi åkte vidare på Lördags morgonen.
Kändes tråkigt att lämna Skagen eftersom vi haft det så bra där, men jag tror med all säkerhet att vi åker dit fler gånger och då stannar vi fler dagar.

Vi hade noggrant kollat väderprognosen på DMI och det skulle vara lugnt ... riktigt så blev det inte.
Sträckan mellan Skagen & Käringön var ganska tuff men vi (Kapten Carlzon) klarade det bra.
En av de små besättningmedlemmarna blev sjösjuk och kräktes men undantaget det så var det ok.
Fast jag vet inte om jag vill åka över en annan gång i dessa höga vågor.... jag vill bara finåka i lugnt väder.

På kvällen låg vi vid en boj i Gullbergsviken (Tack för lånet fam. Carlqvist och jag hoppas att Chablin smakade bra)

Maria, Jimme, Filippa, Felix, Ulla och Leif mötte upp oss i Gullberg så eftermiddagen blev full av aktiviteter såsom luftgervärs skytte, vattenkrig, bad & några av oss spelade Mix Max.
.


William skjuter luftgevär



Filippa busar

Johan & Jimmie tog på sig ansvaret för grillen och vi anordnade en liten "köttfrossa".
Jimmie gjorde också sin goda pepparsås som passade perfekt till köttet



Maria är så inne i sin roll som småbarns mamma så hon till och med matar Jimmie mellan varven

Nu är somsagt semestern slut för denna gång men det blir fler helger med Costa Chorta.
På återhörande!

CC & Johan vid Nord Wests brygga