tisdag 28 maj 2013

Start av generator

MasterVolt Whisper 3.5 Dieselgenerator
Jag har dragit på driftstarten i ett par veckor, men nu var det dags. Tog semester på fredagen så jag kunde få support av Mastervolt vid starten.
Tydligen är det så att om inte generatorn startar på 2-3 försök så kan man fylla hela motorn med vatten och det hade jag inte större lust med.
Mitt huvudbry för driftstarten var dock överdriven och med Mastervolts hjälp startade generatorn direkt och går som en klocka, men better safe, then sorry som nån klok har sagt.
Att vara oberoende av landström eller av att behöva starta motorerna för att producera el känns oerhört bra.
Vi förbrukar mängder med el då vi vill leva lika bekvämt som hemma och batterierna vill vi hålla i topptrim då det är sanslöst dyrt att behöva köpa nya.
Att få lära sig något nytt känns ännu bättre och nu vet jag till nästa år.
Ska tillägga att MasterVolt är suveräna på support och kundservice. Har haft en del kontakt med dem under våren och har fått utmärkt hjälp varje gång.