fredag 18 maj 2012

Malmön - Gluppö

Vi är långlediga torsdag-söndag denna veckan, det är lyxigt.
Onsdag eftermiddag lämnade vid Gränna och åkte mot Vindön.
Målet för övernattningen var Malmöns Marina - där har vi varit för många många år sedan med vår gamla båt.
Måste villigt erkänna att jag inte kände igen mig ett dugg - det var som en ny hamn för mig.
Trevlig men aningen tråkig (i alla fall denhär tiden på året)
Vi hade dock en mysig kväll med god mat & familjefejden i Monopol började

Torsdag morgon åkte vi vidare till Gluppö (en av de populäraste naturhamnarna utanför Fjällbacka)
Gluppö
Här utforskade vi öarna, grillade och hade det allmänt gott!



Bergsklättring



Grillmästaren

Marsmallows till efterrätt

Torsdag morgon fick jag & Isabelle det stora uppdraget att åka till Fjällbacka och handla.
Utan att tänka oss för satte vi oss i gummibåten och drog iväg.
Det finns många "sjöbusar" ute som älskar att köra fort med sina stora båtar och vi flög stundom fram i deras svallvågor.
Vi skrattade och skrek och på ett sätt så var det som att åka berg- och dalbana på Liseberg.
Väl framme i Fjällbacka gjorde vi oss ingen brådska utan kikade i div. affärer som var öppna
Efter någon timma hade vi i alla fall fått tag i räkor, bröd osv som vi skulle ha till kvällsmat och skulle vända tillbaka till Gluppö.
Då blev det problem ... värsta väderomkastningen någonsin !
Fina lugna havet var utbytt mot ett elakt hav fullt med vita gäss .. jag surfade snabbt in på SMHI´s vädersite och kunde läsa mig till att det blåste 14 m/s (!!!) och värre skulle det bli senare på dagen.
Vi gjorde två tappra försök att ta oss tillbaka till Gluppö med gummibåten, men det gick bara inte.
Blöta och frusna ringde vi till Johan & William som fick komma och hämta oss med CC
Tror ni att vi har blivit retade .....